Czas na Relaks – Medytacja

Obecnie medytacja staje się coraz bardziej popularna, nie bez powodu. Nawet lekarze coraz częściej dostrzegają związek pomiędzy lepszym fizycznym samopoczuciem i stanem świadomości. Pierwsze badania dotyczące tego związku przeprowadził w 1931 roku Kavoor Behanan absolwent Uniwersytetu Yale z pomocą profesora Waltera Milesa. Odpoczynek jaki zapewniamy sobie poprzez medytacje może być nawet efektywniejszy niż ten który uzyskujemy poprzez sen.

Medytacja uwalnia stres który gromadzi się w naszym organizmie i nie tylko….

Każda komórka naszego ciała wypełnia się czystą dobrą i pozytywną energią ( pod warunkiem, że naprawdę tego chcemy i mamy otwarte głowy – jeśli ktoś z jakiś powodów uznaje to za głupoty to szkoda waszego czasu)

  • Obniża wysokie ciśnienie krwi
  • Wspomaga system immunologiczny
  • Zmienia korzystnie strukturę mózgu
  • Zmniejsza napięcie mięśni, wzrasta zdolność naszego organizmu do regeneracji
  • Poprawia stabilność emocjonalną
  • Rozwija intuicję
  • Wprowadza Harmonię do naszego życia
  • Życie staje się znacznie pełniejsze, gdy doznajemy wyższych stanów świadomości , stajemy się silniejsi
  • Pomaga rozwijać świadomość – dostrzegamy co dzieje się w naszym życiu i co nas otacza

Skupienie się na swoim wnętrzu pomaga rozwinąć nasze zalety jednocześnie niwelując wady. Poza tym medytacja również spowalnia proces starzenia się, organizm staje się bardziej zrelaksowany i wypoczęty, jesteśmy rozluźnieni i potrafimy żyć tu i teraz, bez kopania w zamierzchłej przeszłości i gdybania co będzie jeśli.
Oczywiście nasza przyszłość ma znaczenie, ale pamiętajmy że pracujemy na nią właśnie w chwili obecnej.  Rzecz jasna medytacja wymaga regularnej praktyki, wystarczy kilka minut dziennie, na początku może nie być łatwo, ale jeśli przetrwacie 21 dni będzie z górki, ponieważ tyle czasu właśnie potrzebujemy aby wprowadzić w życie nowy nawyk.

I moja rada nie róbcie tego na szybko i byle jak…jeśli czujecie że nie macie w danej chwili czasu, albo coś was rozprasza, wybierzcie inną porę, gdzie naprawdę możecie być sam na sam, wyobraźcie sobie jak się ładujecie dobrą energią, dosłownie zwizualizujcie to sobie, wiem że to może wydawać się Wam idiotyczne, ale czy kiedyś ludziom nie wydawało się idiotyczne noszenie stringów bądź fotografowanie posiłków które podbijają obecnie  instagram ?

More about Natalia

W pewnym momencie swojego życia, doznałam olśnienia i zaczęłam pracować nad sobą, polubiłam zmiany jakie się w nim przejawiają. Nabrałam ogromnego apetytu na życie, stałam się bardziej ciekawa świata, ludzi i tego co nas otacza.

7 odpowiedzi do “Czas na Relaks – Medytacja

  1. Agata | Okiem Fizjoterapeutki

    O korzystnym wpływie medytacji słyszałam już bardzo dużo, próbowałam nie raz, ale za kazdym razem… zasypiam. NIe wiem czy to dobry efekt? 😉

    Odpowiedz

    1. Natalia

      Nie ma w tym nic złego według mnie, niektóre medytacje nawet są na to ukierunkowane, aby działać na Twoją podświadomość podczas snu, mi też czasem się zdarzy przysnąć jeżeli wygodnie leżę, ale jeśli nie chce zasnąć to siadam sobie w tak zwanej pozycji Lotosu i owszem czuje że delikatnie odpływam, ale kontroluję się na tyle że nie zasnę 🙂 A jak to u Ciebie wygląda od czego zaczynasz w takim razie ? 🙂

      Odpowiedz

  2. balkanyrudej

    Szczerze mówiąc nigdy nie próbowałam medytacji. Zawsze mi się wydawało, że to nie dla mnie. Niemniej potrafię się wyciszyć, np. podczas górskich wędrówek. Mogę to chyba nazwać taką plenerową, aktywną medytacją (choć ze względów bezpieczeństwa nie mogę się kompletnie odciąć od rzeczywistości).

    Odpowiedz

  3. Danka

    Osobiście nie medytuję regularnie, chociaż stosuje tzw. wyciszenia. Często swoim klientom polecam medytację, bo uważam, że bardzo wycisza i prowadzi do harmonii.

    Odpowiedz

    1. Natalia

      To też moim zdaniem dobra forma relaksu, każdy musi znaleźć coś dla siebie to co jemu konkretnie odpowiada, wiadomo że każdy z nas jest inny, ważne że efekt będzie zadowalający 🙂

      Odpowiedz

  4. Agata

    Tyle ostatnio dobrego czytam o medytacji, że w końcu chcę spróbować! W ogóle to takie skupienie na niczym brzmi super relaksująco. W głowie mam zawsze miliardy myśli. Fajnie by było umieć ten głos wyciszyć chociaż na 10 minut dziennie.

    Odpowiedz

    1. Natalia

      Agata Koniecznie! Tym bardziej, że sama piszesz że masz taka potrzebę, włącz sobie najlepiej na słuchawkach jakąś muzykę relaksacyjną lub taką do medytacji, usiądź wygodnie i po prostu pomyśl sobie jak jest Ci teraz dobrze a reszta pójdzie sama 😀 Ja cały czas pracuję nad tym żeby kontrolować swoje myśli, i przyznam że wydaje mi się że idzie mi coraz lepiej 😀 Wychwytuje te negatywne, kiedy tylko się pojawiają choćby na ułamek sekundy i zastępuję je jakimiś dobrymi, miłymi 🙂

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *